Julkaisut

Sauren, K. (2016). Sulkasatoa : oopperahullun päiväkirja. Aarni.

Saurén, K.-M. (2016). Muoto ja muuttuva maailma. Ruusupuiston uutiset.

Saurén, K.-M. (2015). Lahjakkuutta tuhlataan liukuhihnoilla. Agon, 14 (3), 20-21.

Saurén, K.-M. (2015). Miten yrittäjiä kasvatetaan?. Aikuiskasvatus, 35 (4), 286-291. doi:10.33336/aik.94157

Saurén, K.-M., & Määttä, K. (2015). The Ritualization of Progress : the Schooled Imagination. In S. Uusiautti, & K. Määttä (Eds.), Critical Eye on Education (pp. 65-78). United Press Global.

Saurén, K.-M., & Määttä, K. (2015). New Educational Society : The Illich's Utophy. In S. Uusiautti, & K. Määttä (Eds.), Critical Eye on Education (pp. 169-182). United Press Global.

Kuhmonen, P., & Saurén, K.-M. (2014). Katsaus työn uuteen ruumiillisuuteen - ammatillisista hyveistä hyvän esittämiseen. Agon, 13 (2), 24-26.

Saurén, K.-M. (2014). Ivan Illichin aikalaisdiagnoosi. Agon, 13 (1), 18-21.

Saurén, K.-M. (2014). Kulttuurikuluttajan pohdintaa "hyvän maun" taiteesta ja tieteestä. Agon, 13 (4), 18-22.

Ladonlahti, T., Uotinen, S., Mykkänen, J., Böök, M. L., & Saurén, K.-M. (2013). Sähköisiä kohtaamisia : tutkimusmenetelmäopinnot verkossa. In P. Jääskelä, U. Klemola, M.-K. Lerkkanen, A.-M. Poikkeus, H. Rasku-Puttonen, & A. Eteläpelto (Eds.), Yhdessä parempaa pedagogiikkaa : interaktiivisuus opetuksessa ja oppimisessa (pp. 53-59). Jyväskylä, Finland: Jyväskylän yliopisto, Koulutuksen tutkimuslaitos.

Saurén, K.-M., & Määttä, K. (2013). The Ritualization of Progress - the Schooled Imagination. Journal for critical education policy studies, 11 (3), 326-337.

Saurén, K.-M. (2012). The Phenomenology of a Dissertation Process Process : The Limits of Structures and the Anarchy of Thinking. In K. Määttä (Ed.), Obsessed with the Doctoral Theses : Supervision and Support during the Dissertation Process (pp. 137-141). Rotterdam: Sense Publishers.

Saurén, K.-M. (2011). Systemaattinen analyysi Illichistä kasvatusajattelijana. In K. Holma, & K. Mälkki (Eds.), Tutkimusmatkalla : teoria, metodologia ja filosofia kasvatustutkimuksessa (pp. 85-93). Helsinki, Finland: Gaudeamus.

Saurén, K.-M., & Määttä, K. (2011). New Educational Society. The Illich’s Utophy. Pulso: Revista de Educacion, 2011 (34), 29-42. http://revistapulso.cardenalcisneros.es/documentos/articulos/133.pdf

Saurén, K.-M. (2009). Opettajaksi kehittyminen, hyvinvointi ja oppimisen strategiat / Illichin utopia - kouluton yhteiskunta. In Kurtakko, Leinonen, & Pehkonen (Eds.), Opettajaksi kehittyminen, hyvinvointi ja oppimisen strategiat (pp. 133-139). Rovaniemi: Lapin yliopisto.

Saurén, K.-M. (2009). Väitösprosessin fenomenologia : rakenteiden rajoja ja ajattelun anarkiaa. In K. Määttä (Ed.), Väitöskirjan lumo : tohtoriksi valmistumisen vaiheet sekä sen tuki ja ohjaus (pp. 99-106). Rovaniemi: Lapin yliopistokustannus.