Julkaisut

Hautala, Jarkko; Ronimus, Miia; Junttila, Enni; Kullberg, Nina; Eräpuro, Kaisa; Viirret, Tuija Leena; Lintunen, Jarmo (2020). Onko lukuteatteri tehokas tapa harjoitella lukemista? : pilottitutkimuksen tuloksia ReadDrama -hankkeesta. Oppimisen ja oppimisvaikeuksien erityislehti : NMI-bulletin, 30 (1), 62-77.

Lehtonen, Anna; Österlind, Eva; Viirret, Tuija Leena (2020). Drama in Education for Sustainability : Becoming Connected through Embodiment. International Journal of Education and the Arts, 21, 19. DOI: 10.26209/ijea21n19

Pulli, Tuula; Viirret, Tuija Leena (2020). Terapeuttinen draama. In Huttunen, Matti O.; Kalska, Hely (Eds.) Psykoterapiat. Helsinki: Kustannus Oy Duodecim, 400-404.

Viirret, Tuija Leena (2020). Dialogism as an Integral Element in Process Drama : Insights into a Drama Teacher’s Artistic-Pedagogical Expertise. JYU Dissertations, 238. Jyväskylä: Jyväskylän yliopisto. http://urn.fi/URN:ISBN:978-951-39-8189-1

Viirret, T. L. (2018). Prosessidraama : eläytymistä rooleihin ja tapahtumiin. In T. L. Viirret, & R. Airaksinen-Björklund (Eds.), Suomalaisia prosessidraamoja (pp. 10-19). Helsinki, Finland: Draamatyö.

Viirret, T. L. (2018). Dialogicality in teaching process drama : three narratives, three frameworks. NJ Drama Australia Journal, 42 (1), 51-61. doi:10.1080/14452294.2018.1482728

Viirret, T. L. (2018). Shared experiencing, shared understandings: Intersubjectivity as a key phenomenon in drama education. Applied Theatre Research, 6 (2), 155-166. doi:10.1386/atr.6.2.155_1

Viirret, T. L., & Airaksinen-Björklund, R. (Eds.). (2018). Suomalaisia prosessidraamoja. : Draamatyö.

Østern, A.-L., Toivanen, T., & Viirret, T. L. (2017). Drama Boreale - Perspectives on Drama Education in Finland and Norway : Struggling for a Place in the Educational System. In E. Kimonen, & R. Nevalainen (Eds.), Reforming Teaching and Teacher Education : Bright Prospects for Active Schools (pp. 169-192). Sense Publishers.

Lintunen, J., Viirret, T. L., & Terävä, M. (2016). Draama – pelottava vai mahdollistava maailma?. Ruusupuiston uutiset.

Viirret, T. L. (2016). Face-work in teacher-in-role: Acting at the interface between artistry and pedagogy. Applied Theatre Research, 4 (1), 73-87. doi:10.1386/atr.4.1.73_1

Viirret, T. L. (2013). Kun opettaja saa draamaroolin. In A. Kauppinen (Ed.), Oppimistilanteita ja vuorovaikutusta (pp. 116-149). Helsinki, Finland: Suomalaisen Kirjallisuuden Seura.