Lasten ja nuorten liikunnan perusopinnot avoimessa yliopistossa

Perehdy lapsuus- ja nuoruusiän liikkumisen erityispiirteisiin. Lasten ja nuorten liikunnan opintokokonaisuudessa tarkastelet lasten ja nuorten liikunnan erityiskysymyksiä ja liikunnan edistämisen mahdollisuuksia uusimman tutkimustiedon valossa. Opinnot löydät tämän sivun alaosasta.

Suomen ensimmäinen lasten ja nuorten liikuntaan keskittyvä opintokokonaisuus

Toimitko lasten ja nuorten liikunnan ohjaamisen tai valmentamisen parissa? Liikutatko lapsia ja nuoria työssäsi varhaiskasvatuksessa tai perusopetuksessa? Lasten ja nuorten liikunnan perusopintokokonaisuudesta saat perustiedot lapsuus- ja nuoruusiän liikunnan käsitteistä ja käytänteistä.

Näissä opinnoissa opit miten kasvu ja kehitys vaikuttavat lasten ja nuorten fysiologiaan sekä suorituskykyyn. Perehdyt urheilijaksi kasvamisen malleihin, liikunnan terveysvaikutuksiin ja mahdollisiin riskeihin sekä eettiseen ja turvalliseen testaustoimintaan. Opinnoissa tarkastelet lasten ja nuorten liikkumista muun muassa liikuntapedagogiikan, vuorovaikutuksen ja etiikan näkökulmista.

Mitä eroa on kasvulla, kypsymisellä ja kehityksellä? Miten liikunta vaikuttaa fyysiseen kuntoon ja terveyteen kasvun ja kypsymisen eri vaiheissa? Ilmoittaudu opintojaksoille ja syvennä osaamistasi!

Voit opiskella lasten ja nuorten liikunnan perusopinnot

• täysin verkkovälitteisesti sinulle sopivassa rytmissä
  • aloittamalla opiskelun ympäri vuoden
Minkä nuorena oppii... Lapsena ja nuorena omaksuttu liikunnallinen elämäntapa kantaa pitkälle. Kuva: Tuukka Luukkonen

Katso ohjeet opintojen aloittamiseen täältä

Aloita avoimen yliopiston opinnot ilmoittautumalla valitsemallesi opintojaksolle. Opintojen aikataulutiedot, hinnat ja ilmoittautumislinkit löydät opintojaksojen sivuilta.