Tiedepohjaista markkinointiosaamista avoimessa yliopistossa
Markkinoinnilla on keskeinen tehtävä organisaation strategiassa ja se tavoitteiden toteuttamisessa. Markkinointi on liiketaloustieteen osa-alue, jossa tarkastellaan kuluttajia, asiakkaita ja liiketoimintaa sekä niiden suhteita eri näkökulmista. Markkinoinnin ammattilaisen työ on ymmärtää asiakkaita sekä heidän käyttäytymistään ja tarpeitaan.
Opinnoissa painottuu digitalisaation vaikutusten ymmärtäminen organisaatioiden myynti- ja markkinointistrategioissa sekä asiakkaiden käyttäytymisessä, esimerkiksi verkko-ostamisessa ja sosiaalisessa mediassa. Markkinoinnin aineopinnoissa keskityt kuluttajamarkkinointiin, organisaatioiden väliseen markkinointiin sekä palvelujen markkinointiin.
- Huomioithan, että pohjaopinnoiksi tarvitaan liiketoimintaosaamisen perusteet tai vastaavat tiedot. Yksittäisiä opintojaksoja voit opiskella ilman pohjaopintoja. Otathan huomioon opintojaksojen esitietovaatimukset.
Markkinoinnin opinnoissa
- voit aloittaa ympäri vuoden
- on tarjolla erilaisia suoritustapoja
- opiskelet etänä ja verkossa (poislukien seminaarityö, ei pakollinen)
- hyödynnät työkokemustasi ja sovellat opittua työhösi
- voit opiskella myös tutkintotavoitteisesti: tutustu kauppatieteiden avoimen väyliin tai maisteriohjelmiin Jyväskylän yliopistossa